Serangan Besar Besaran Tamat Pencerobohan Lahad Datu

Assalamualaikum dan Hye

                                                     
  Sekian lama aku menyepi kerana banyak perkara yang perlu diselesaikan.Baru-baru ni negara gempar degan pencerobohan penceroboh yang menggelarkan diri mereka sebagai Sultan Sulu.Pencerobohan itu adalah untuk menuntut kembali Sabah yang pernah di bawah pemerintahan mereka dahulu.Rasanya tak logik kot nak tuntut kepunyaan orang lain

   Aku nak bagitau sikit dekat sini yang bertapa pentingnya kita mengetahui sejarah.Sebenarnya Sabah telah pun menjadi gabungan Malaysia setelah Sultan Sulu menyerahkan Sabah kepada British sebelum pembentukan Malaysia.Jadi perkara yang telah lepas buat apa nak dituntut lagi.

    Korang dah tahu kan sehingga kini sudah 8 anggota polis telah gugur di medan bakti demi mempertahankan tanah air yang tercinta ini.Rasanya sudah terlebih ataupun sudah mengada puak-puak penceroboh ni.Hari ini Angkatan Tentera Malaysia dijangka melancarkan Operasi Besar Besaran bagi menumpaskan semua musuh.Penembat tepat ATM telah ditempatkan di beberapa lokasi.

    Tiada lagi rundingan ataupun cara berlembut kepada penceroboh kerana masa untuk berunding telah pun tamat sekian lama malahan pelbagai taktik penipuan ataupun pengecut yang digunakan mereka sehingga terkorbanya 8 orang pejuang Malaysia.

    Untuk maklumat lagi korang rujuklah televisyen ataupun akhbar yang sahih sebab maklumat diaorag ni dah disahkan oleh PDRM dan Kementerian Dalam Negeri.

PERINGATAN : JANGAN SESEKALI MENGUPDATE ATAUPUN MEMBERITAHU TENTANG KEDUDUKAN ANGGOTA KESELAMATAN DI TEMPAT ANDA MELALUI MEDIA SOSIAL ATAUPUN BLOG KERANA ITU ADALAH RAHSIA PERTAHANAN NEGARA.INGAT ANDA ADALAH PEMEGANG AMANAH.

#Pray4Sabah   #Pray4OurHeroes

untuk lebih info rujuk utusan online
Like sikit jom

6 comments:

seribupilihan said...

al-fatihah buat pejuang kita..sama2 doakan keamanan utk semua...

Afiq said...

@seribupilihan Al-Fatihah...semoga negara aman semula...

Denaihati said...

sama2 kita berdoa untuk keselamatan penduduk terlibat dan anggota polis dan tentera.

Afiq said...

@Denaihati amin ... :)

selipar putih said...

harap cepat selesai laa perkara ni..

Afiq said...

@selipar putih aminn sama-sama kita doa