Resepi Roti Telur versi Simple

Assalamualaikum dan Hye


   Korang mesti boleh bayangkan kalau duduk di rumah sorang-sorang.Macam tu lah aku sekarang muehehe.Kalau duduk sorang-sorang macam ni mula-mula sekali aku fikir kena buat makan sendiri .. adoii kena lah jadi cef.Cef lah sangat, paling hebat yang pernah aku masak pon benda yang dalam cawan tu hehe korang mesti tahu kan.Tapi orang kata tak baik selalu sangat makan meggi ni nanti tulang rapuh la ape lah.

   Orang pertama sekali yang aku kena berdebat ( berdebat??) kalau nak makan meggi ni mesti lah mak aku,tegas benor tak nak bagi anak dia ni makan meggi selalu.Nak tak nak kena lah ikot nak jadi anak yang soleh kan?? muehehe macam masuk belanga putar laju-laju ja aku ni..

   Masa keseorangan ni lah yang terbaik pon nak uji skill masak aku.Malu woo goreng ikan sampai hitam pekat hehe depan mak aku pulak tu .Fikir punya lah fikir aku nak buat roti telur ja lah,bajet nak spesial ja.Jom lah aku tunjukkan macam mana aku buat roti telur ni.Tahu, mesti korang dah pernah buat kan tapi saja nak kongsi ....


Bahan-bahan yang korang perlukan

                                                       3 keping                   Roti mengali? a.k.a Roti Gardenia
                                                              2 biji                   Telur
                                               1 camca kecil                   Kunyit
                                               1 camca kecil                   Garam

Cara nak buat

1. Mula-mula sekali kerat Roti Gardenia tu kepada bahagian yang kecil, Macam gambar tu *bajet kemas ja tu haha







2. Pecahkan telur ke dalam mangkuk.Kacau sehingga sebati kalau tak larat pakai pengacau telur versi elektrik punya ja kehkehkeh                                                  

    
                        






3. Tuangkan roti-roti yang telah dikecilkan tadi kedalam telur tu   


4. Panaskan minyak sehingga berasap kuali tu muehehe   








4. Dah panas berasap semua dah kan, masukkan roti yang telah dicelup dengan telur tadi.Macam koko cruch jatuh ke ladang coklat pulak hehe.                                                                  



5. Kemudian tunggulah sampai dia jadi kuning keemasan.Keemasan lah
sangat wkwkwk                                                                                    











6. Dah selesai kan.Ulangi lah langkah 1 sehingga 5 sampai lah habis roti tu  digoreng.

7.  Akhir sekali hidangkan bersama sos yang tersayang .....

Tadaaaaa................. sedap tak ?? jujur tau





Haha yess menjadi juga akhirnya.Tunjuk sama ibu ni .Selamat menjamu selera...... ouh satu lagi jangan lupa cuba tau ..


thanks read this resepi 








Like sikit jom

10 comments:

AnonyMouse said...

rajin Abang Long masak. HAHAHAH

finieqarl said...

maksu xde dah nak potong bagi jadi kecik-2 roti tu..masuk terus 4 petak segi tu, celup masuk kuali.hehe..bru kenyang :D

Afiq said...

@AnonyMouse masaklah untuk meneruskan hidup muehehe :3

Afiq said...

@finieqarl -_- haha terbaik,tapi satgi hangit pulak

Beauty Kiosk said...

nampak sedap..nanti nak buat la :)

Denaihati said...

hebat dekorasinya lah. walaupun roti telur tapi boleh jadi makan malam...

Rezatul Akma said...

jemput join GA sy http://missikushi.blogspot.com/2013/04/1st-giveaway-by-izah-ecah.html :)

husna zahidi said...

menarik!! haha..kalau dok sorang mmg tpaksa rajinkan diri utk msak la..klau x, kebulur la nnti..haha..

Afiq Ashraf said...

Nmpak sedap.. aku nk try buad...

Afiq said...

@Afiq Ashrafsilakan lepastu share share la noh