Kebaikan Arang Kepada Kulit

Assalamualaikum dan Hye

kebaikan arang kepada kulit

   Apa korang rasa bila korang sapu arang ke muka korang? mesti korang rasa alamak,hitamlah kulit aku selepas ni aaduhh!! .Salah sebenarnya tanggapan korang tu,banyak sebenarnya kebaikan arang ni kepada kulit korang

    Mengikut petua-petua dahulu arang dapat memutihkan gigi.Jadi korang rasa kulit korang akan hitam ke kalau disapu dengan arang.Arang sebenarnya amat berguna bagi menanggalkan habuk,kotoran,minyak dan sebum-sebum yang ada di kulit.

    Ini kerana arang sebenarya bersifat mudah resapan yang dapat menyerap kekotoran di kulit dengan mudah.Cuba korang perhatikan banyak sebenarnya produk-produk pencuci muka atau masker sekarang ini menggunakan arang sebagai bahan pembuatan produk produk ini.


     Dalam banyak banyak produk tu aku terjumpa lah produk ni.Sebenarnya ikot mak saudara aku saja pergi membeli-belah.Fuhh dia terang habis dekat aku apa kebaikan produk ni.Produk yang dimaksudkan ialah Shangpree Hydro Gel Mask.

     Mask ini berfungsi untuk mengeluar dan meyerap kekotoran yang ada di muka dan selaluya dipakai sewaktu hedak tidur.Antara kebaikannya ialah membuangkan sebum pada kulit serta memutihkan kulit.Mask ini ditambah dengan arang bagi menambahkan lagi keberkesanan nya.Kalau korang nak tengok banyak lagi tentang produk Shangpree ni jom pergi bawah

  Shangpree

p/s semenjak sekarang ni aku sibuk.Jadi semakin jarang lah updatenya.Aku akan terus mencari info untuk di kongsi dengan korang ok


thanks read this entry
Like sikit jom

8 comments:

AyueJean AJ said...

Sekarang dah banyak produk berasaskan arang.... =D

Afiq said...

@AyueJean AJ ha aa hehe banyak khasiat dia tapi tak pernah tahu pon

A- Chik said...

hitam sekejap je muka :) pastu mesti dapat hasil terbaekk punya .. hehe

Afiq said...

@A- Chik hehe btul tu terbaik punya

eyka said...

Assalamualaikum,saya datang dari segmen BELIA BLOGGER BEIA COOL..Jemput singgah ke blog sy...http://thisismylife-eyka.blogspot.com/2013/02/blogger-belia-blogger-cool.html

Afiq said...

@eyka terima kasih sudi datang ..blogwalking ke sana

Denaihati said...

ini buat arang semakin berharga dan makin naik harga. permintaan pun semakin baik

Afiq said...

@Denaihati yup.. secara tak lagsung pengusaha arang boleh mendapat keuntungan