Fakta Yang Korang Kena Fikirkan Kebenarannya

Assalamualaikum dan Hye

fakta

  Betul kata orang banyak membaca luaskan minda .Semasa seronok baca buku-buku tadi terjumpa fakta-fakta ni.Jom tengok dan korang fikir-fikir kan lah eh

1. Korang nak tahu nama yang paling banyak sekali digunakan di atas muka bumi ini iaah Muhammad dan diikuti dengan nama Jack.
2. Islam merupakan agama yang paling pesat perkembangannya di dunia.Menurut sumber yang dipercayai agama Islam akan menjadi agama utama di dunia pada tahun 2030
3. Kalau Al-Quran dihancurkan sekarang,ia akan dicover dan boleh ditulis semula seperti versi asal kerana Al-Quran dihafal oleh jutaan orang Islam dari ayt awal hingga akhir
4. Jumlah orang yang memeluk Islam bertambah 2.9 % setiap tahun berbanding dengan kadar kelahiran manusia di muka bumi ini yang hanya 2.3 % sajaha setiap tahun
5. Amerika diramalkan akan menjadi negara Islam dengan sendirinya kerana jumlah Orang Islam di Amerika berjumlah 8 juta orang dan angka itu terus bertambah sebanyak 20,000 orang setiap tahun selepas peristiwa 11/9
6. Jasad Nabi Muhammad S.A.W pernah cuba dicuri dua kali tetapi kuasa Allah tidak mengizinkakan nya berlaku malah Allah meghilangkan salah seorang pencuri itu dari muka bumi
7. Jika agama lain mempunyai 4 buah kitab dan berbeza kandungan antara kitab-kitab itu.Orang Islam hanya mepunyai sati kitab sahaja iaitu Al-Quran dan isi kandungannya tidah bertentangan sedikit pun dari semua kitab-kitab lain.
8. Solat yang pertama ditunaikan oleh Rasulullah bersama sahabat menghadap Masjidil Haram ialah solat asar setelah diperintahkan penukaran kiblat dari Baitul Muqaddis ke Masjidil Haram
9. Musa A.S adalah nama yang selalu disebut di dalam Al-Qura tetapi Maryam adalah satu-satunya nama wanita yang disebut didalam Al-Quran
10. Nabi Ibrahim ialah 'bapa' agama  kepada tiga agama besar iaitu Islam ,Judaisme, Nasrani
11. Semua anak lelaki Nabi Muhammad iaitu Al-Qasim,Abdullah dan Ibrahim meninnagl pada umur 2 tahun.Allah mengaturkan semua ini kerana untuk mengelakkan kaum muslimin mengangkat mereka menjadi nabi selepas kewafatan Baginda.
Like sikit jom

2 comments:

Aida Omar said...

SubhanAllah.. Sukanya baca pasal benda2 macam nie.. dapat ilmu baru :) sharing yang bagus untuk diteruskan.. Allah,Rasulullah,Islam sentiasa dihati :)

Qye said...

In Sya Allah.... thnkz sudi singgah