Ubuntu OS Untuk Smartphone Bakal Dilepaskan

Assalamualaikum dan Hye

Ubuntu untuk smartphone

   Ubuntu OS merupakan salah sebuah sebuah sistem operasi yang berasakan sumber terbuka.Ubuntu OS dibangunka oleh Canonical.Sistem operasi ini kian mendapat tempat dalam masa yang singkat setelah mula-mula dilancarkan pada 20 Oktober 2004.
   Sehinga kini Ubuntu 13.04 akal dilancarkan tidak berapa lama lagi sebagai versi terbaru.Dalam projek terbaru Ubuntu kini mula mengetengahkan Ubuntu untuk kegunaan smartphone dengan projek 'Ubuntu For Phones'
     Mungkin pada penghujung 2013 ini Ubuntu untuk smartphone akan dilepaskan dan dijangka akan menjadi pesaingg kepada platform smartphone yang lain seperti Android dan iOS.Menurut sumber Ubuntu for Smartphone akan mula dilepaskan untuk Galaxy Nexus sebagai peranti pintar pertama yang meggunakan sistem operasi ini menggantikan Android.
 
      Jom tengok apa yang istimewa dengan Ubuntu for smartphone ini.Dengan target nya untuk menjadkan smartphone anda sebagai komputer peribadi anda sepenuhnya.

★ Menggunakan bucu skrin sebagai ciri-ciri gesture yang baru bagi memudahkan pengguna mengendalikan gadget mereka.
★ Setiap aplikasi dapat digunakan dngan lebih mudah dan pantas
★ Arahan suara bagi mengawal aplikasi dan penugasan telefon pintar
★ Ciri-ciri feature yang mengujakan


Diharapkan dengan pelepasan sistem operasi ini dapat menembahkan lagi pilihan pengguna dalam menentukan sistem operasi terbaik bagi gadget pintar mereka.
Like sikit jom

4 comments:

Nick said...

harap2 ada kelebihan dr OS fon yg lain..

Qye said...

harapan begitu lah tapi UI dia cantik jugak

dya bunga said...

mcm menarik je sistem operasi tu..

Qye said...

memang menarik pun dya.Katanya OS ni lebih rigan