Kebaikan Mandi Sebelum Subuh

Assalamualaikum dan Hye

Selamat pagi tak tido agi yaa..Yok kali ini Fiq nak kogsi sikit tentang kebaikan mandi sebelum subuh.Mesti ada yang teruja kan nak tahu sebab Fiq tahu ramai yang liat nak mandi sebelum subuh ni SEJUKK wokk haha.Jom baca dekat bawah ni antara kebaikan-kebaikan dia dan cubalah kalau terjadi apa yag ditulis ni maknanya info ni memang betul sangat-sangat

1. Melancarkan peredaran darah
  - Jika peredaran darah lancar kita boleh melakukan banyak aktiviti tanpa rasa letih mahupun lelah.

2. Meincinkan kulit badan
  - Salah satu dari petua oran-orang lama untuk kulit halus dan lici

3. Mengurangkan risiko darah tinggi
  - Bagi yang menghidap darah tiggi tu selalulah mengamalkan InsyaAllah dengan izin tuhan penyakit itu akan beransur pulih

4. Menenangkan tubuh dan menghilangkan tekanan
  - Cuba korang mandi air tejun atau air sungai yang sejuk apa korang rasa?? mesti rasa damai ja kan.Jadi samalah rasanya kalau mandi waktu seelum subuh ni.

5. Meningkatkan kesuburan
   - Mandi waktu ini dikatakan dapat meningkatkan pegeluaran hormon Testosteron bagi lelaki dan hormon oestrogen bagi perempuan

tenang kan


Haa dah tahu kan apa kata pagi esok jom pakat-pakat buat hoho..
Like sikit jom

2 comments:

~AmyLiana86~ said...

mandi sebelum subuh..sejukk..tu yg ssh sikit tuh..hehe..

Qye said...

hehe tau tak pa macam mandi ais :D