Home iTutorial

dunia kanak2

   hye assalamualaikum  apa khabar ?? moga2 sihat lah hendaknya kan .ok2 kali ni aku nak cerita sikit resepi menarik yang tanpa sengaja direka :-) sebenarnya sepupuku yang beria-ia suruh aku post benda nie
      pada cuti raya cina ari tu aku dan keluarga pergi ke rumah adik-beradikku yang terletak di Baling,kedah.Indah sungguh perjalanan dan panorama sepanjang perjalanan ke sana kalau ada DSLR lah habis memory kamera tu dibuatnya aku snap gambar..
     ok2 melalut pulak hehe masa kitaorang tengah menjamah makan tengah hari ade lah dihidangkan buah tembikai sebagai pencuci mulut.Tetapi tahukan korang yang makan buah selepas makan nasi boleh menyebabkan mengantuk hmm info tu.Dah lepas aku makan nasi aku pon ambik lak susu pekat dalam peti ais dan masukkan dalam jug(nak bancuh air bandung) tetiba saja tembikai yang dipegangku terjatuh ke dalam jug yang berisi susu pekat tu maka jadi lah tembikai bersalut susu haha.Aku pon try lah rasa tetiba deria rasaku mengatakan 'YAH' sedap hingga menjilat jari :-P   apalagi satu rumah pakat-pakat rasa huhu .Mungkin ada yang pernah rasa dah kot tapi bagi aku nie satu benda baru .
    ok2 got to go for homework nak buka sekolah dah cepatnya masa berlalu

 

Like sikit jom

No comments: