jenis-jenis mercun

hye

Hurm sedar tak sedar dah hampir tiba ke penghujung.Sedih rasanya nak meninggalkan bulan rahmat ini,entahkan bertemu lagi atau tidak dengan RAMDHAN tahun hadapan [semoga Alah panjangkan umur kita semua].Ok korang mesti pernah main mercun kan haaaa baik mengaku.Kali ini aku nak senaraikan sikit mercun-mercun yang ada di Malatsia ni.Boleh lah korang tegok mrcun mana yang korang belum cuba lagi [ bergurau ja,mercun tu bahaya tau]
*penulis tidak bertanggungjawab atas sebarang kecederaan

✯ mercun POP POP
    - mercun paling payah nak dapat kecederaan



✯ Mercun papan
    - alah yang jenis sepapan tu hehe


✯ Mercun roket
    - dulu satu 30 sen kot

✯ Mercun ThunderClap
    - adik-beradik mercun roket lah cuma ganas sikit ja


✯ Mercun Ketupat
   - nama pon raya mesti ketupat kan.Sama ja dengan mercun bola



✯ Mercun Bola

   
✯ Mercun botol
    - Yang ini bahaya lagi daripada mercun bola



✯ Mercun mancis
 

✯ Mercun CrazyRobot


✯ Mercun das


✯ Mercun Gasing
    - berputar-putar macam gasing


✯ Mercun tebuan
    - nak rasa kena kejar main lah mercun ni

  

✯ Meriam buluh
    - best jugak main benda ni tapi bising haha


✯ Meriam batang paip
    - meriam yang paling best.Paling famous di Kuala Kangsar,Perak


Like sikit jom

7 comments:

Anonymous said...

hahaha

TechKini.com said...

Syoknya zaman kecil2 main mercun!

-> ❤ TechKini.com

Boyz_ed said...

Hoho , kalau duduk dekat flat baling mercun robot tu best woitt.. Lagi2 kalau duduk dekat atas , lepas tu baling bawah.. Terbaik ! Regards from Boyz_ed at www.boyz-ed.com .

Rossa Calla said...

bolehlah jadikan panduan utk beli mercun raya depan...

Qye said...

haha yup best kot time budak-budak men mercun baling kt orang lh hoho

Anonymous said...

mana boleh main mercun. nanti cedera parah baru tau.

Anonymous said...

seronoknya.